dilluns

Àrea Castells-Xortà-Àrea Castells

Com ens vam quedar en ganes de fer la ruta de la Xortà per culpa de la batuda de porcs senglars aquesta setmana vam tornar jo i Talo a fer la ruteta d'algo més de 18 km. Com teniem els dos dinaeta i l'altre dia pràcticament no vam utilitzar els frontals vam decidir començar un poc més matí,a les 6'30 del matí ja estavem a la zona acampada del Castellet,això sí,vam tindre un xicotet esglai al vore que la carretera de Castell de Castells estava tallada a Benigembla però l'havien oberta a mitges perquè a la del Coll de Rates estaven fent el Rallye. Començem la ruta de manera prou ràpida i anem pujant i pujant,el deia es veia un poc clar tot i l'amença d'Aemet de pluja i quan comença a clarejar cap a les 7'30 veiem boires. Apleguem a l'encreuament de camins i tirem cap a Aixortà on posa 2'15 hores però nosaltres començem a apretar per la pista i en 1'45 hores ens plantem al cim(1218 metres)això sí,des del refugi-Fonts dels Teixos fins al cim hi ha bona pujadeta que per moments fa recordar a la del Puig Campana. Les vistes des del cim segons les fotos de Talo eren fantàstiques però no hem vist pràcticament res per culpa de la boira,ell ha crestejat un poc
Després la tornada és pel mateig camí i sense contar l'esmorzaret hem tardat unes 4 hores i 30 minuts.