divendres

Serra de la Mallada Verda-Serrellars-Tossal del Moro

La serra de la Mallada Verda i la zona Serrillàs-Tossal del Moro està dins dels termes de Benissa i Gata de Gorgos,recentment l'ajuntament de Gata ha posat panells kilomètrics de la zona,això sí,t'envia pel camí Vell de València des del cementiri de Benissa. Jo faré l'explicació per dalt de les muntanyetes ja que és més divertit i tens més desnivells.
L'eixida es pot fer des de dalt de Canor passant pel depòsit forestal,allí on començen les pinades hi ha una zona d'aparcament i des d'allí hi han vàries opcions,si passes la plana del Sobirà i continues tot recte vas a Gata en 45 minuts i vens a eixir prop del pont del trenet i l'entrada a Gata venint per la Garganta,després un tros d'asfalt fins a passar el camp d'aeromodelisme on hi ha una senda que a mà dreta et porta cap a la Font de la Mata.
Abans d'aplegar a la Font de la Mata hi ha una senda que recurta camí cap a la casa canela,això sí,abans per un camí a mà dreta està l'opció d'anar al Tossal del Moro i allargar un poc més la ruta,després pujant la rampa llarga i fent cim a Serrellars(430 msnm) i aplegar novament al cotxe(3'30 h).
La ruta també es pot fer al contrari o en compte d'anar recte a la plana del Sobirà tirant a mà esquerra pots fer anar a la Font de la Mata i tornar pel Tossal del Moro cap al mateix lloc (2-2'30 h).
També a on està la Font de la Mata es pot allargar més la ruta baixant cap al riu Gorgos i després creuant-lo per sendes i camins vells que van cap a la zona del restaurant Corral del Pato.
I per últim també es pot anar des de la Font de la Mata buscar el camí vell de València per dalt o baixant cap al camí i des d'allí passar a l'altra banda de l'autopista i pujar per les Bassetes-Tossal de la Creu de Senija
Farà uns dies el Grup Espeleològic Gatense va organitzar una mitja marató de muntanya per la zona i on més de 400 corredors van còrrer per la zona.
També he llegit a algún lloc que hi ha una avenc que s'anomena de la Mallada Verda però tot i haver anat molt per la zona mai l'he trobat.