dilluns

Segona de l'any per terme de Benissa-Gata-Senija

Avui tenia ganes de fer una bona ruta llarga i en principi havia quedat amb gent per fer algo llarg per oltà-bèrnia,etc però al final per circunstàncies no han pugut vindre i he anat al meu territori d'entrenament,la mallada verda-gata-senija,etc.
Allí m'ho conec quasi tot i com pots anar allargant depenent del físic he anat fent,he començat a la mallada en direcció font de la mata,una vegada allí he baixat per la senda que dona al camí vell de valència pegat a l'autopista i com a l'aplegar allí hem trobava amb forçes he anat cap a senija per la senda del bucle que va arrimada a l'autopista. La pujada eixa és duríssima i pujes prop de 400 metres de desnivell en un no res de metres.
Una vegada dalt descanset curtet i quatre fotos i cap a la creu i després a buscar el camí murterets,una vegada aplegava a l'asfalt he decidit tornar enrere i en pujar cap a la creu he vist una senda que pareix que vaja cap a la font d'aixa,he fet un tros però tornaré un altre dia a vore.
PERQUÈ ES POSEN CREUS A LES MUNTANYES? Després he anat a buscar la senda que dona a la cova de la garganta i abans d'aplegar a ella he pujat cap amunt seguint uns punts grocs en busca de la baixada empinadíssima i banyada encara a les 12 del migdia que dona al camí vell de valència a l'altura del primer túnel,zona preciosa i amb moltíssima vegetació.
Després miniparonet i cap al tossal del moro i en vore que hi havia ganes per la senda de les pinades cap a la casa xaparundos i per la senda que dona cap al riu en busca del camí vell de valència des del principi i per anar rematant he pujat per la senda formigonada cap a novament la casa xaparundos i ja d'allí a buscar la casa canela i fer per a acabar un gran dia la zona marcada perquè no puc anomenar-li senda ja que vas creuant un barranc a saco(això sí,molts montonets de pedres i pintades grogues). Després de creuar el barranc ja agafes una bonica senda després de botar dos o tres margens i acabes enmig d'una gran pinada i ja a buscar el cotxe a la mallada verda.
A la fi prop de 5 hores mitja caminant i trotant en un gran i asolellat dia corrent al costat de casa i tocant poquíssim asfalt i fent més de 25 km i prop de 1300 metres de desnivell tirant a ull.