divendres

El Barranc de Malafí i les pintures rupestres de Petracos

Gran ruta i de gran bellesa que discorre per un barranc que segons he llegit per ahí s'anomenava Bellafi però en passar l'expulsió dels moriscos pareix que va canviar al nom actual de Malafí.
Abans per a calfar un poc em dirigueixc a les pintures rupestres que sempre per falta de temps no les havia pugut visitar,en lo de les pintures com sempre m'esperava més però així i tot es veuen prou i estàn prou ben conservades,això sí,les de l'art macroesquemàtic no sé com van poder pujar a eixos redolins i pintar.
La pintura de l'art llevantí es veu ben repoquet.

Després em dirigueixc  pels poc més de 1'5 km amb cotxe per per a no perdre temps fins a on comença la ruta que ja l'havia fet venint de Benimassot feia uns tres anys i em va meravellar però tenia ganes de tornar-hi i això he fet avui.
Just on hi ha una senyal d'escalada i on estàn les penyes de Mançanet i Recingle Gran m'endinse cap al barranc i hi ha que fixar-se molt on comença la senda ja que d'anada no l'he vist i he començat per dins del barranc i hi ha una sendeta que va prop d'uns bancals.
Començe a caminar i és una senda que vas pujant de manera molt suau,l'intensa rossada em banya les sabatilles de muntanyes i els pantalons però com encara no fa fred no molesta massa i vaig gaudint del preciós paisatge sempre a esquenes de la bonica serra d'Alfaro i pense com canvia eixa serra de vore-la de l'altra banda ja que per allà és una serra que no crida massa l'atenció però per Malafí és una passada.
Camine i vaig fent algunes fotografies a les zones del Racó del Soldat i del Racó de l'Espinal ja que són una meravella.
Passe el corral del Soler i vec una senyalització de Tollos a 5 km i camine una bona estona més i ja me'n torne cap a Petracos que queda un llarg camí.

La ruta es pot fer linial o també tens l'opció de fer la circular per Benimassot-Fageca-Famorca-Castells-Petracos que són uns 35 km,tal volta alguna dia la puga fer.

A la fi algo més de 3 horetes gaudint de la ruta i fent un desnivell d'algo més de 450 metres de pujada.

Entrada destacada

De ruta pel Castellet,la mallà del Llop i el pinar de Ruiz