diumenge

Botamarges 2016,de retirada...












Tenia dubtes si fer crònica perquè no l'havia acabada però dic,així i tot és una experiència que es té que contar.
Després de trencar-me un dit del peu un dia abans de la Perimetral tenia l'espineta de fer alguna gran cursa i en començar a caminar cap al mes de maig tenia la Botamarges en ment ,això sí,el principi era caminar amb molèsties,a juny alguna trotaeta i a partir de juliol amb apenes molèsties ja vaig començar a fer eixidetes amb la tranquilitat que hi havien moltes plaçes disponibles a la Botamarges i a vore vindre.

D'entrenaments he anat fent un poc de tot,vaig anar a la cova de l'arc de Bèrnia,per la senda de Pinos a Altea la Vella,des de la Cala Llebeig al Moraig,Planisses,Marnes,pel Carrascar de Parcent,a la Xortà i als arcs d'Atanços,pel barranc del Cau,la Solana,per les vies del tren,pels Serrellars,per la falda d'Oltà,els Lleus,muntanyes de Llíber i Senija,etc.

Un parell de setmanes abans de l'ultra tinc vacances i aprofite per a entrenar un poc més,això em dona moral però a la volta em fundix un poc,no sé,arribe a l'última setmana encara amb dubtes de si inscriure'm o no,finalment m'apunte però no estava convençut 100% i es que amb tanta feina d'estiu,compromissos socials i familiars és molt complicat poder preparar com toca aquesta animalada de cursa i descansar el que toca.

Arriba el dia i quedem a la plaça de Benissa uns quants de Benissa,a les 4 al lloc i només havia dormit 4 horetes però això sí,ben dormides.

Anem cap allà tranquilament i en arribar a Forna ja es palpa que hi haurà molta menys gent que la meua anterior participació del 2012 on erem prop de 600 si mal no recorde.

Des del 2014 que li van afegir 7 km més i prou més desnivell i això ha fet que molta gent dels normalets com jo ja no participen,pense que deurien fer alguna marató o algo complementari.

No calfem massa i estem xarrant a la plaça i el temps va passant,arriben les 6 i el speaker comença a deleitar-mos amb les seues paraules,també bonic detall de la gent de la Botamarges en deixar que les dones es posaren davant.

Comença puntual i isc tranquilet a vore vindre i vec que tota la gent ix escopetejada,em quede dels últims i ja a la pujada la gent se'n va i no vec ni les llums,és increïble vore a cada cursa com la gent es prepara cada vegada millor.

Porte els bastons i vaig incòmode,comença a fer algo de calor i molta humitat i això em va pensar que serà un altre handicap més.

Coincidisc amb dos xics de Gandia algun kilòmetre però en vindre la primera baixada tiren i jo em pare perquè se me soltava el frontal i començe a pensar que no és el meu dia i em molesta tot.

Després passe a dos corredors i se me fa llarg inclús arribar a Villalonga,el dia està un poc núvol i tarda en fer-se de dia i arribe al primer avituallament.
Menje algo i tire cap a la via verda i note eixe tironet a la cama esquerra que no fa mal però em dona mal rotllo,i així que vaig alternant caminar de pressa i còrrer.
Començe a desmotivar-me per moments ja que des del kilòmetre 6 que anava sol i no veia a ningú ni de lluny,la del 2012 veies molt de grupets i molta gent,ara estava en terra de ningú.

Passe els tubos i ja estic dins de la via verda i intente motivar-me i vaig amb els bastons guardant de còrrer perquè vé la pujada llarga cap al Cim de la Safor de més de 900 metres.

Puje i puje xano-xano i al cap d'una bona estona arribe a l'avituallament de Casa Tarzán,allí menje i bec bona cosa i cap amunt que encara queda.

I vas pujant i pujant i passes la fantàstica finestra i les vistes des de prop del cim,és una bonica serra i llàstima que la tinga tant lluny de casa.

Arribe a la nevera i cap al cim,allí vec a Santi Vallés fent fotos amb la xicona i converse un ratet amb ell i m'anima però jo per dins estava buit,volia aparentar que anava a per totes però no era així.

Començe a baixar i intentava trotar però és una zona molt incòmoda i a la fi camine de pressa,després creues la carretera prop del Collado de la Comba i cap a la pista de la serra de l'Almirall,pista i més pista i la calor que va apretant,bec un poc de aigua i omplic la camel i em diuen que queden 4 km fins a les antenes,trote un poc en solitud i intentant gaudir.

Arribe a les antenes i ja porte 30 km,carregue de nou camel i bec i menje i vé un xic que li diuen Álvaro i va un poc fundit que em comenta que és la primera cursa de muntanya que fa i va en sabatilles d'asfalt,l'admire a la volta que pense que no sap a on s'ha clavat..jeje.
Anem junts i s'agraeix ja que portava 24 km sense vore a cap corredor.

Baixem cap al barranc i després pujada cap a Alpatró,la calor va apretant prou i coincidim amb dos voluntaris graneres i entrar al poble mira si estavem apurats que vam vore a una dona regant unes plantes i li vam dir que ens ruixara,després vam vore una font i vam beure i ens vam refrescar bona cosa i ens vam animar però el refresc va durar poc ja que en tornar a entrar al barranc cap a Benissili va tornar a apretar la calor i res de vent.

En una pujada veiem a una xica que es retira i que havia vomitat,la cosa anava posant-se fotuda i veiem a més corredors ralentitzats per la forta calor,veiem una ombra d'un pi i ens sentem enterra 4 persones,allò era molt fotut d'aguantar.

Començem a plantejar-mos la retirada i jo en el fons pense a vore com arribe a l'avituallament de Benissili,arribem allí un grupet de gent i tots ens van retirar,jo en principi no torne el xip i m'assente a una cadira esperant animar-me però després venia la part més de Solana i una forta pujada i finalment decidisc retirar-me ja que les cames les tenia ja mig petaes,eren les 14.30 passades i no em notava en ànims de fer com a mínim 6 o 7 hores més.

Després començe a pensar que aquestes curses sino es preparen bé,fa calor,molt poca companyia i no estàs molt animat és molt difícil fer-les.

L'organització de 10 i els voluntaris també molt bé,vore tot un poble i a tanta gent implicada dona goig vore-ho.
Només afegir una coseta,si quasi tots els anys la gent passa molta calor...perquè no es celebra la cursa un poc més endavant? la primera data sino recorde mal va ser un 18 de setembre i ja es va canviar.

De tota manera és parlar per parlar ja que a partir d'ara salvo que dispose de temps per a poder prepar bé només faré mitges maratons i alguna marató esporàdica,no em vec motivat i capacitat per a fer Ultres almenys en un llarg temps.





Entrada destacada

De ruta pel Castellet,la mallà del Llop i el pinar de Ruiz