dimecres

V Camí dels Bandolers a Senija (25 k i 1374 de desnivell)

5 edicions ja de la cursa de Bandolers i pareix l'altre dia.
En el meu cas és la tercera participació i va anar prou millor que l'anterior perquè arribava un poc més en forma.
Arribem a les 8 i pico jo i Álvaro,es veu prou ambient (282 inscrits) tot i no ser lo mateix que l'any de la cursa de Federació que aquell any la participació va fregar els 600 participants.
Anem a pels dorsals i tornem al cotxe i ens canviem,els dos firmavem les 4 hores abans de començar la cursa,ens acostem a la plaça i ja hi ha genteta i em done compte que la camel em goteja,la trec i vec que està foradà així que la tire i compre una botelleta d'aigua ja que faltaven poc més de 15 minuts per a començar la cursa.
Calfem poc com quasi sempre i ens cap a la plaça,fa goig vore com un poble xicotet pot montar una mitja marató ja constrastada dins del calendari de curses de muntanya.
L'eixida prou puntual i ixen junts els de la cursa de 15 km i la de 25 km i per tant això em fa sortir conservador ja que la cursa és llargueta.
La gent escopetejada i jo a la meua i en arribar prop de la senda dels murterets vec que ens tiren cap a Bassetes pel camí d'asfalt,em pareix bé ja que recorde molts tapons per eixa senda fins el Tossalet,però això sí,al meu ritme ja que vec molta gent que la puja correns,jo opte per pujar-la caminant de pressa ja que és una costera molt empinada i sobre tot llarga.
En arribar a la pista la fem quasi tota i abans d'arribar a la senda de l'Astúcia girem a mà esquerre fins a agafar la sendeta que baixa del Tossal de la Creu fins a Murterets,pujem al Tossal que està a mà dreta i després pel camí vell de Llíber un trosset i agafem el Tossal de la Costera voltant-lo i baixant a Senija on estava situat el primer avituallament.
Agafe un parell de trossos de plàtans i bec algo de líquid i toca baixar,això sí,sense forçar que encara queda moltíssim.
Estic en zona de ningú i molt poca gent per davant i darrere meua,jo amb la meua musiqueta vaig fent camí,passem el plà i prop del cementeri de Benissa puje al Tossal del Cossi,em faig l'únic gel ja que comença lo bò i les pujades,molt de fotògraf per tot arreu de l'Agrupació Fotogràfica Benissa.
Baixe el Cossi i pista i segon avituallament i en arribar al túnel de l'autopista ja es separen les curses i els de la de 15k tiren recte i nosaltres a pujar el Tossal del Moro,xano-xano amunt i després de fer cim toca baixar cap al racó dels Cegos on també hi ha un canvi i s'allarga la baixada.
Després ja cap a la sempre dura pujada a Serrellars que tot i no arribar al cim la fas pràcticament tota,després la baixada tècnica de Covatelles i molta gent animant del Club d'Atletisme de Benissa i tercer avituallament i a continuar el lio.
Després toca pujar a la Font de la Mata i ja baixada llarga fins al camí vell de València i toca pujar la sempre dura Jacinta,els kilòmetres ja pesen i la pujada a agafar-se-la amb calma.
Vec a lo lluny a Álvaro i tots pujen fotuts,és una pujada que sempre costa.
Arribe dalt i toca còrrer una estona fins a arribar a la pista que hi ha avituallament líquid,després ja vé la baixada tècnica de l'Astúcia,esvaroseta i amb el cansanci es fa llarga,
Després un plà i toca pujar cap a la cova i les cametes que ja pesen,prop de la cova en passe a dos que estan pitjor que jo,els anime i comença a fer quatre gotes però res per a lo que marcava tot el cap de setmana.
Arribe novament a la pista i toca pujar a la Creu i ja després tot baixada fins al poble i on vaig treure un poc les forçes que em quedaven arribant a Senija en 4:09 i molt content.

En acabar un mosset i una cerveseta i cap a casa.

Felicitar a tota la gent de Senija involucrada en la cursa,al Margalló i al Club d'atletisme de Benissa i a tots els col.laboradors.

En resum,recorregut molt variat del camí Bandolers,amb zones molt boniques,tècniques i variades.
No et deixa indiferent aquesta cursa.








Entrada destacada

De ruta pel Castellet,la mallà del Llop i el pinar de Ruiz